יום שבת, 1 ביוני 2013

קול הדממה

 
את קול הדממה המדבר אלינו אנו שומעים רק כאשר כל הקולות האחרים שותקים

 
 פנימיות האדם בנויה בחלקה מנפש שנקראה בימי הביניים "הנפש הבהמית"    וחלקה מנשמה. הנפש היא החלק הארצי של הנשמה הקשורה לגוף  הפיזי ומתפקידה לעזור לנו לחיות בעולם החומר. החלק השני בנו היא הנשמה,  המורכבת מנשמה ורוח, והן המקור האלוהי באדם. אצל האדם השלם צריכה הנפש  להיות מחוברת לנשמה ואז היא מוארת באור של הנשמה ופועלת בכוחה. אם הנפש  אינה מחוברת לנשמה, חלים עליה חוקי החומר, חוקי הארציות, וטבעה הוא טבעו  של החומר שהוא הרעש.
 
כאשר מכים בחומר, כל חומר, נשמע צליל, רעש. זה טבעו של החומר. הנפש הארצית המחוברת לחומר מחוברת לרעשים. התרבות שלנו היום היא תרבות חומרית, זאת הסיבה שאנחנו חיים עכשיו בעידן הרעש. הכול רועש, הרדיו, המכוניות, הרמקולים, זיקוקי דינור, כנסים, חתונות, שיחות ודיבורים. אנשים אינם מדברים, הם צועקים. הכול נעשה ברעש. רעש שייך לנפש הארצית.

האופן בו אנו מדברים וטון הדיבור שלנו מעיד על הפנימיות שלנו. בתרבות שלנו כשאנחנו מתרגשים או כועסים, אנחנו צועקים וצורחים. כשאנחנו שמחים, אנחנו צועקים משמחה, רוקדים ורועשים. כל זה קשור לעידן הרעש.

בניגוד לנאמר עד כה, במישור הנשמה קיים שקט עמוק ומופלא אשר יתבטא בפנימיות, בהתנהגות ובדיבור של האיש הנשמתי-רוחי. באיש הנשמתי-רוחי חל שינוי עמוק לעומת האיש הארצי, הוא נמצא במקום של שקט. גם כאשר הוא כועס הוא מבטא זאת בשקט ובשליטה עצמית ודיבורו שקט ורגוע.

עם השלווה הפנימית לא נולדים, את השלווה הפנימית משיגים בלימוד הדרך הרוחית ובחיים לפי חוקיה. העבודה על השלווה הפנימית כוללת לימוד הדרך, ניקוי הכעסים בתוכנו, חיזוק המידות הטובות, אורח חיים נכון ומדיטציה. הדרך מביאה למיקוד התודעה עד שנמצאים כל הזמן במודעות של שלווה ובריכוז על פנימיות ועל הלב הרוחי. - כשהאדם נמצא בשלווה ובשליטה הדיבור וההתנהגות שלו שקטים ומעודנים.

בדרך הרוחית יש לחיות כל יום במצב של תודעת פנימיות הלב ותודעת שקט.

תהיינה הרבה נפילות בדרך. לא מטפסים מיד מן הקרקע לשמיים. דרך זו ארוכה אך מיקוד תשומת הלב בתודעה על הפנימיות, על השקט, על עדינות ועל הטקט מביא את האדם להתקדם לעבר תודעת נשמה.

כשמרגישים בנפילה המתבטאת בדיבור לא שקט, בתוקפנות, בגסות, בהרמת טון הדיבור - יש לעצור, לנשום מספר נשימות עמוקות, להזכיר לעצמנו את השקט, לבנות מחדש את איזון קו האמצע ולחזור לטון הדיבור הרגוע. לשקט יש השפעה המרגיעה את הנפש, את הגוף, את המחשבות ואת הרגשות.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה